מספר נקודות על נקודות מועדון

מספר נקודות על נקודות מועדון

  • נקודות הם לב מועדון הלקוחות, ניהול מודל הצבירה הוא קריטי בהצלחת המועדון והרשת ונוגע בעולמות רבים: התנהגות לקוחות, מבצעים, רווחיות, דוחות כספיים וכו’
  • מודל הצבירה כולל:
    • כמה צוברים/מגבלות צבירה
    • איך מממשים/מגבלות מימוש/תוקף לשימוש
    • טכניקות לידוע/קמפיינים/הנעה לפעולה
    • אופו רישום בספרים
  • הם משמשות ל:
    • הנעה לפעולה – ביצוע קניה לא מתוכננת
    • הגדלת סל קניה
    • מוטיבציה לקניות נוספות – צבירת נקודות נוספת
  • מימוש נקודות –
    • “עלות המימוש” נוצרת רק בזמן המימוש בפועל (לצבירה אין כל עלות ממשית)
    • חשוב לעקוב ולמדוד את יחס המימוש בפועל (מהו האחוז מתוך הנקודות הצבורות שמומש פועל)
  • נקודות הן מנגנון אפקטיבי יותר וזול יותר מהנחה קבועה – הן למעשה הנחה שניתנת רק ללקוחות הטובים של הרשת.
  • חשוב למצוא את מגבלת המימוש האפקטיבית ביותר – כזו שתתמרץ לקוחות לצבור ולממש אבל תמקסם את רווחיות הרשת.
  • מגבלות מימוש המיושמות:
    • מימוש מסכום מסוים
    • מימוש במוצר מלא (או 50% ממוצר מלא)
    • אין מימוש בסוף עונה (או במבצעים מעל 25%)
  • הצבירה המקובלת בישראל (10% מהקניה נטו)
  • חשוב לתכנן נכון את תיזמון פג תוקף הנקודות
  • נקודות אפקטיביות יותר ככל שהלקוח יודע עליהם מוקדם יותר
    • קמפיין קבוע (טריגר) שמיידע לקוחות במספר הנקודות שלהם – מניע לקוחות לביצוע קניה לא מתוכננת
    • בחנות – ידוע הלקוח על מצב הנקודות שלו מוקדם ככל האפשר בשלב המכירה – יוצר upsale
    • הכי גרוע – לקוח שמממש את הנקודות לאחר ביצוע הקניה (הנחה בלבד)
  • נקודות צבורות נרשמות בספרים כהתחייבות עתידית (“הוצאות לשלם”) ובך מקטינות את הרווח (וגם את גובה המס)