אפליקציה כמינוף מועדון לקוחות- כן או לא? - trigger
אפליקציה כמינוף מועדון לקוחות- כן או לא?

אפליקציה כמינוף מועדון לקוחות- כן או לא?

ניוזלטר1

בתקופה האחרונה עולה בתדירות גבוהה נושא הקמת אפליקציה למועדון לקוחות, אנסה לתת תמצית השיקולים בעד ונגד הקמת אפליקציה ולסקור את החלופות השונות לישומה

לאחר הגל הקודם של ניסיונות שבהם ניסו מספר רשתות להקים אפליקציות ללא הצלחה, בשוק נותרו רק הרשתות הגדולות (סופר פארם ושופרסל) עם אפליקציות משמעותיות ופעילות. אפליקציות נפוצות גם בענף המסעדנות אבל כמעט ואין היום רשתות קמעונאיות נוספות אשר מפעילות אפליקציה עצמאית.

לאחרונה, ועם התגברות מגמת הטרנספורמציה הדיגיטלית, גובר שוב הרצון ליישם אפליקציה למועדון לקוחות. בין היתר, בעקבות הפיתוחים האחרונים של מערכות הקופה המובילות (פריוריטי וגזית) המאפשרים גישה קלה יותר לנתוני הלקוחות ונתוני המכר – דבר המאפשר יישום דינמי ופרסונלי. כמו כן, ערוצי הקשר הסטנדרטים עם לקוח הקצה (סמס וניוזלטר) הולכים ומאבדים אפקטיביות באופן עקבי.

למה צריך אפליקציה?

  1. מידע זמין ללקוחות המועדון : אפליקציה היא פלטפורמה נהדרת להעברת מידע – מס’ נקודות, תוקף כרטיס, קופונים אישים, מבצעי רשת ומיקום סניפים.
  2. חיזוק הקשר עם הלקוח וערוץ תקשורת נוסף: ויזואלי, חינמי, מיידי ופרסונלי – ניתן להציג קולקציות חדשות ופריטים במבצע.
  3. רשתות חברתיות ושיתופיות: חיבור לרשתות חברתיות, קידום פעילות חברתית, חבר מביא חבר, קניה משותפת
  4. קידום מכירות האתר ב Online
  5. הנעה לפעולה מבוססת מיקום

3 חלופות לישום אפליקציה:

  1. אפליקציית ארנק – פלטפורמה אחידה לכל המועדונים, הלקוח מוריד ונרשם פעם אחת ועושה צ’ק אין לכל רשת רלוונטית.

יתרונות: עלות נמוכה, מהירות הקמה, הפצה מהירה, יישומים נרחבים, תדירות שימוש גבוהה

חסרונות: ללא מיתוג ייחודי

  1. פיתוח עצמאי – פיתוח לפי אפיון עצמאי לכל רשת

יתרונות: מיתוג, קוסטומיזציה, שליטה על פיתוח עתידי

חסרונות: עלות פיתוח, זמן פיתוח, מהירות ועומק השיווק (הורדות האפליקציה ושימור השימוש), תדירות שימוש

  1. White label – שימוש בפלטפורמה מוכנה תוך הפצה, מיתוג ורישום עצמאיים

יתרונות: מיתוג, עלות נמוכה, פיתוח מהיר, מגוון יישומים עתידים

חסרונות: שיווק והפצה, תדירות שימוש

האתגרים והשאלות בישום אפליקציה:

  1. הוצאה כספית – הן פיתוח עצמאי והן הצטרפות לאפליקציית ארנק כרוכות בהוצאה כספית ראשונית ושוטפת.
  2. השקעה וזמן –  גם לאחר האפיון והעיצוב הראשונים יש צורך בתפעול שוטף, בייצור תכנים כללים ואישיים, במעקב ובקרה – זוהי מדיה חדשה לכל עניין ודבר ויש לנהלה על מנת למקסם אותה ולקצור את הפירות.
  3. רלוונטיות ונתח זמן המשתמש – בעיקר בפיתוח שאינו אפליקציית ארנק – נשאלת השאלה האם בעולם שבו הסלולרי של כל אחד מאיתנו רווי באפליקציות, חלקן כאלו הנמצאות בשימוש יומיומי והמספקות לנו ערך של בידור ופנאי (רק רבע ממורידי האפליקציות משתמש באפליקציות יותר מפעם אחת) יש מקום לאפליקציה מסחרית שייעשה בה שימוש בתדירות נמוכה?
  4. חוסר הניסיון ומחסור בסיפורי הצלחה בשוק הישראלי – האם לקוחות יורידו את האפליקציה והאם ישתמשו בה באופן שוטף הן שאלות חשובות שנותרות חסרות מענה בשלב זה.

לסיכום, בראיה לטווח הארוך – אפליקציה היא כלי הכרחי שיהיה כלי אינטגרלי בכל רשת ובכל מועדון, חלק ממסע הלקוח ומתפיסת Omni-channel , השאלה היא מתי וכיצד ליישם אותה