סיכום שנה 2018 - trigger
סיכום שנה 2018

סיכום שנה 2018

רשתות מעמיקות את המבצעים ומאריכות את תוקפן, מנצלות כל הזדמנות של צריכה לקידום המכירות. במקביל, ניתן לראות כי

רשתות חדשות צומחות וגדלות ולעומתן, מספר רשתות מצמצמות פעילות ושטחי מסחר ואף פושטות רגל.

פדיון בחלוקה לענפים:

אופנה – גידול של 11% (לעומת עליה משוערת של 3% בלבד בכלל רשתות האופנה בישראל)

מעצבי/ות אופנה – עליה של 0.5% (לעומת ירידה משוערת של כ 5% ברשתות מעצבי אופנה בישראל)

רשתות לייף סטייל קמעונאיות – עליה של 1% (לעומת ירידה משוערת של 3% בישראל)

עסקה ממוצעת – בענף האופנה ובקמעונאות כללית – עסקה ממוצעת נותרה כ- 160 ש”ח עם שינוי יחסי במספר העסקאות

(אופנה – גידול של 10%, קמעונאות כללית – ירידה של 1%)

מעצבי/ות אופנה – ירידה חדה בכמות העסקאות (בשיעור של 10% – הנובע מירידה בטרפיק החדש – ראה בהמשך)

לעומת עליה בשיעור מקביל בגובה העסקה הממוצעת.

 

אחוז הנחות – אחוז ההנחות עלה בכ-2% לעומת שנת 2017 ובחלוקה שווה בין הענפים

פעילות מועדון ולקוחות מזוהים – צמיחה חדה בקרב לקוחותינו (פדיון מזוהה ממוצע עלה ב 4.2%, מספר לקוחות  uu – unique users, קונות עלה ב 7.8%)

טראפיק חדש – סך הקניות שבוצעו ע”י לקוחות מזדמנים + מצטרפים חדשים למועדון.

ניכרת ירידה חדה של % 15.6 !!! אצל  מעצבי/ות האופנה

ניכרת ירידה משמעותית של %6.4 !! בטראפיק חדש ברשתות הלייף סטייל הקמעונאיות

אין ספק שזוהי נקודה משמעותית לטיפול בשנת 2019

קניות באתרי סחרכ70% מהקניות באתרי הסחר של הרשתות מבוצעות ע”י לקוחות מועדון! הקניה באתר הסחר מתבצעת במרבית המקרים כקניה משלימה לקניות בחנות הפיזית ולא כקניה חליפית. אחוזי המרה באתרי סחר עומדים על כ 2% – אתגר מרכזי ל 2019 – להבין ולמדוד כמה מבין  98%  והלקוחות מבצעות רכישה בחנות הפיזית…

 

 

אתגרים לטיפול בשנת 2019

  • ניהול משולב – On-line- off line
    • חיזוק הממשק בין אתר הסחר למערכת ניהול המועדון –אתר הסחר חייב לממש את מודל המועדון – זיהוי לקוחות, רישום וגיוס, צבירת נקודות, מימוש הטבות וכו’
    • ריכוז מאמצי פעילות הדיגיטל בלקוחות המועדון – יצירת קהלים חכמים המבוססים על פילוחי לקוחות מועדון – לקוחות חדשים, נוטשים, vip וכו’ – מבטיח יחסי המרה גבוהים יותר
    • שיפור מדידה ובקרה – שימוש בכלים מתקדמים למדידת יחסי ההמרה של פעילות הדיגיטל בחנויות הפיזיות (כמה לקוחות שהגיבו לקמפיין, לא ביצעו רכישה באתר אבל קנו בחנות הפיזית)
  • ניהול מבצעים – 25% מהמכירות בממוצע ניתן כהנחות – לעומת כ 10% רווח נקי (במקרה הטוב), ז”א על כל 3.5 ש”ח הנחה הרשת מרוויחה 1 ש”ח
    • ניהול מבצעים אנליטי הוא צורך השעה – מדידת הרווחיות והכדאיות של כל קמפיין !!!
    • הקטנת אחוז ההנחות או הסטה שלו לפעילות רווחית יותר יקפיץ את הרווח הגולמי והנקי
  • הגברת טראפיק חדש – אחת המגמות השליליות הבולטות בשנה האחרונה היא ירידה חדה בטראפיק החדש – ירידה ברכישות המבוצעות על ידי לקוחות חדשים המצטרפים למעגל הקניות – ללא לקוחות חדשים לא מתאפשרת צמיחה
    • פעילות חבר מביא חבר (צבירת נקודות והטבות ללקוח שמגייס לקוחות חדשים)
    • חידוד ושיפור מודל המועדון
    • יצירת שת”פ אפקטיבים
    • שימוש מושכל בתקציב הדיגיטל (פעילות look a like – לא תמיד אפקטיבית)
    • איתור קהלי יעד חדשים