מועדון לקוחות במיטבו הוא כלי אסטרטגי רב עוצמה להגברת המכירות והעצמת מיתוג הרשת, אבל ניהול לא נכון יכול להפוך אותו לאבן ריחיים ולמרכז המייצר הוצאות ושם רע לרשת
ניהול מועדון לקוחות זו אמנות – על מנהל המועדון לשלוט ברזי השיווק וההנעה לפעולה, להיות בעל הבנה וכלים טכנולוגים, להיות כלכלן ובזמנו הפנוי גם אנליסט וסטטיסטיקאי
למועדון לקוחות רכיבים רבים – רק בניה מדויקת מושכלת ומנומקת שלהם תביא את המועדון להצלחה:
דמי הצטרפות – האם לגבות? איזה סכום?
מתנת הצטרפות – האם בכלל? מאיזה סוג? למה היא משמשת?
מודל נקודות – כיצד צוברים? כיצד ממשים? או אולי הנחה קבועה?
מתנות והטבות שוטפות – יום הולדת, ימי מועדון, סוף עונה
צריך לדעת לחשב ולתכנן את הערך הכלכלי והשיווקי של כל רכיב, להבין מה יעודו ומה התפקיד שלו במארג
הנעת לקוחות – ככל שהמסר שנעביר ללקוחות יהיה אישי יותר, רלוונטי יותר ובתיזמון הנכון – כך יעלו אחוזי התגובה
יש צורך בטכנולוגיות יעודית – לחיבור בזמן אמת לנתוני הקופה, להגיב בזמן אמת לפעילות הלקוחות
כדי לתכנן קדימה – לבנות תוכנית עבודה לפחות לעונה הקרובה – למי פונים, מתי, באיזו הצעה
מומלץ לבנות תוכנית עבודה לסגמנטים השונים – לקוחות הזהב, לקוחות חדשים, לקוחות נוטשים וכו'
חייבים להגדיר יעדים ומדדים ולהיות עם האצבע על הדופק בכל רגע נתון, נתונים זמינים הם החמצן של פעילות המועדון
עוד לא נכנסו לשאלות כמו – כיצד מאתגרים את צוות המוכרים? כיצד מגייסים לקוחות? איך דואגים לכתובות מייל עדכניות? מה המדדים של מבצע מוצלח? ועוד ועוד
והכי חשוב – לעשות את הכל בקלות ובמהירות, באלגנטיות וביעילות – אין לנו זמן ותקציב בלתי מוגבלים